? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, August 24, 2009

Puasa Kali Ni...

Suke lak bila baca pengalaman kawan2 tentang pose nih..
Saya nak kongsi gak la...

Ok, kita start citer puasa lepas kawen la...kalu nak kira dari budak sampai ke besar memang la tak habis2 kan???hhehe...
Pengalaman pertama kali pose lepas kawen bagi saya sangat la tak best...sebab masa tu saya tengah morning sickness yang sangat la teruk bagi saya la...rasa tak larat sangat tapi saya teruskan puasa jugak...sayang nak tinggalkan pose..nasib baik la saya duk ngan family encek hubby...kiranya terjaga jugak la makan minum encek hubby sempena ketidaklaratan saya tu..hehehe...
Waktu tu, tekak saya memang tak leh nak telan nasi...bau gulai2, kari2 ni pun dah buat saya mual...nak muntah...masa kat ofis lak, kalau tak 5 kali sehari muntah memang tak sah...bila sampai waktu berbuka, saya hanya makan kuih...tengok j la orang lain makan nasi...terliur sangat nak makan, tapi saya yakin, kalau saya makan nasi, tak sampai 15minit, saya akan muntahkan semua...so baik tak payah makan...
Time sahur pun macam tu...saya hanya makan roti n tuna jer...sampai naik muak...tu pun kadang2 muntah jugak...masa tu rasanya kalau ada pertandingan staf yang paling banyak mc, mesti saya yang menang...heheheh...dalam seminggu, adala dalam 2,3 kali saya mc...terukkan???nak habiskan sebulan puasa tu memang merana...huhuhu...time rasa pun tak best sangat...sebab tubuh still tak sihat...sampaikan berat saya turun 3kg...

Tu citer tahun lepas punya...tahun ni pun saya berpuasa dalam keadaan mengandung jugak..hehehe...tapi ok la..kandungan sekarang ni dah mencapai 26 minggu...so, masalah morning sickness dah tak ada lagi...takde masalah sangat nak puasa kali ni...rasa lapar dan pedih kat ulu hati tu normal la kan..kata pose...insyallah baby saya kat dalam ni kuat untuk berpuasa..hehehe...dan mungkin juga kali ini saya dapat berpuasa penuh..insyaallah jika keadaan kesihatan mengizinkan...

Esok, ada checkup kat klinik...2 minggu lepas dah pergi...esok kena pergi lagi berikutan berat badan saya yang naik melampau...huhuhu...harap2 segalanya ok esok...takkan nak suh saya minum air gula lagi...tak boleh..tak boleh..sekrang ni kan bulan puasa...hehehe...


0 comments: