? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, June 22, 2009

Sembang Petang....

Jap lagi dah nak balik...sementara tunggu hubby ambik, pe nak sembang erk???
Mmmm..lupa nak bagitau rasanya, Ahad lepas jugak aku pergi wat check up kandungan aku nih...pemeriksaan biasa tu la...
Mula2 kena ambik no..belum kul 8am lagi aku sampai dah...ingatkan dapatla turn awal sikit...mmm..meleset tul..ambik no tengok no aku yang ke-12...ramai pulak orang hari ni...baby2 pun ramai...lagi la menyumbangkan lagi kepadatan tempat yang kecik tu...lepas tu, aku duduk...pusing kiri pusing kanan untuk cari ne la tau ada muka yang kenal ker???hahha...tak ada...nampaknya aku kena berdiam diri j la...
Akhirnya nama ku dipanggil jua..timbang dulu irina, aku naik atas penimbang...mm..naik 300 gram jerks...ok la tu dari tak naik langsung kan???pastu ambik tekanan darah...alhamdulillah tekanan darah ok...next step, kena urine test lak...berlenggang la aku ke bahagian makmal lak..yang ni aku paling malas..nak mengeluarkan kencing...cerewet tul la..tandas kat lab tu kecik tul la..muat2 mangkuk tandas jer..ni aku kecik lagi, cuba bayangkan ibu2 yang dah cukup bulan tu...tak ke seksa dorang...pastu letak urine kat makmal...menunggu lagi...rasa lapo lak, beli susu dutch lady strawberry RM1.40...habis satu kotak, tunggu lagi, baru la nama aku dipanggil...ambik darah kat hujung jari lak...adus...berdenyut2 jari aku bila abang makmal tu picit2 jari aku untuk kuarkan darah...HB ok..11.1...selamat...tapi asyik turun je HB aku ni...first check-up-13.7, 2nd-11.7 and 3rd-11.1...bahaya jugak ni...kena makan bayam n hati bebanyak la lepas ni...
Habis citer kat lab...kena pergi balik kat klinik ibu dan anak...misi nak check lak...tunggu lagi...sesungguhnya penantian satu penyeksaan...pe tah lagi dengan perut yang lapar...bila nama kena panggil, misi bagi briefing pasal kebaikan susu ibu...sehelai-sehelai dia belek buku tu bagi penerangan kat aku...at last dia bagi gak buku tu kat aku???pe motif dia terang satu2 kat aku???ingat aku tak pandai nak baca sendiri ker???pembaziran masa telah berlaku...huhuh...dah siap sume, sms hubby suh ambik...and next appointment is 13/7...on that day kena datang petang...sebab doc nak scan...tapi macam malas jer nak scan ngan doc kat situ..confirm lambat giler nih...nak scan kat swasta j la...tak larat aku nak menunggu...
Ok, dah cukup aku membebel untuk petang ni...nanti aku bebel lagi...

0 comments: