? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, June 10, 2009

15 weeks inside....


Sekarang baby sudah masuk 15 minggu...mama lupa nak buat update tentang baby untuk minggu yang ke 14 erk???takpe, baby maafkan..baby tahu mama tak sihat..mama demam..sekarang baby sudah mampu menggenggam tangan sendiri dan menghisap ibu jari. Kelopak mata baby masih lagi tertutup dan akan terus kekal sedemikian sehingga minggu ke-26. Walaupun begitu baby dah boleh merasai perubahan cahaya ketika ini. Baby juga sudah boleh menelan. Mama akan merasa perubahan ketara kerana garis pinggang mama akan mengembang dan jantung mama mula berdegup 20% lebih pantas kerana isipadu darah mengalir dalam badan telah meningkat.

Jadi, saranan baby, mama banyakkan senaman ringkas atau mama juga boleh melakukan aktiviti berenang untuk meringankan simptom kehamilan dan menyediakan stamina manjadi lebih kuat ketika proses kelahiran kelak.

3 comments:

mimi said...

Senaman berjalan adelah amat baik untuk membentuk jalan keluar bagi bayi nanti..insyallahhh...

Senaman berjalan juga boleh dilakukan seminggu dua kali sehari bergantung kepada kelaratan ibu...hehehehe..

Ibu mengandung juga boleh melakukan kerja-kerja berkebun etc menyiram pokok, mengerak daun, menanam pokok..jauhkan daripada bulu kucing, habuk dan debu..

Xsabo nak tunggu beby..nama ape yerk??hehhee

sekian...sekadar tip..

Qaseh Myshop said...

wah...cepatnye baby kiter mbesar kan irina....mai dh msuk 3 bulan (12 minggu)...xsabar rasenya..hehehehe

StingRay said...

jgn main zero point lak masa ni..