? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, May 27, 2009

Allah Tak Akan Menduga Kita Jika Kita Tak Mampu Menghadapinya...

Aku sembang tru YM dengan Kak Kimi, s/u gak, tapi lain department...rasa sayu dan sedih pun ada..mengingatkan aku bahawa kita tidak bersendirian dalam menghadapi dugaan dari Yang Maha Esa...

FPE Kak Kimi : salam
FPE Kak Kimi : ina pregnant brape bln dah
FPE Kak Kimi : tahniahlahh
Irina : 3 bulan lebih dah...
FPE Kak Kimi : oo
Irina : time kasih...hehehe
FPE Kak Kimi : kak kimie lame dah nak tanye
FPE Kak Kimi : tp biar dlu
Irina : hehehe...
FPE Kak Kimi : tgk blog ina tadi
Irina : oooo...time kasih la sebab sudi jenguk blog kite..hehehe
FPE Kak Kimi : kak kimie sensetif jugak klu teringat dlu2
FPE Kak Kimi : sbb dah pernah keguguran kan
FPE Kak Kimi (05/27/2009 08:42:37): masa tu bby 4 bln
Irina : tu la ...
Irina : runsing jugok ni...
FPE Kak Kimi : takpe
Irina : takut jadi mula...bimbang sangat...
FPE Kak Kimi : jgn lasak2 sgt
FPE Kak Kimi : betul
FPE Kak Kimi : sbb kite dah ade sejarah
Irina : tu la...
FPE Kak Kimi : dlu pn kak kimie gitu jugok ina
Irina : takmboh fikir..tapi otomatik mari dalam pale..
FPE Kak Kimi : yg anak skarang tu
FPE Kak Kimi : tp alhamdulillah
FPE Kak Kimi : ina jgn lasak sgt tu jer yg kite boleh elak
Irina : tu la...rasa habis jaga doh ni..
FPE Kak Kimi : kak kimie pn pregnant lagi ni
FPE Kak Kimi : 5bln
Irina : memang duk rileks je manjang...
Irina : ye ker???
Irina : tahniah....
FPE Kak Kimi : hehe
FPE Kak Kimi : terbabasa jugak ina wei
Irina : harap2 dapat baby boy pulok..
FPE Kak Kimi : rezeki nak wat guane
FPE Kak Kimi : tu ahh
Irina : leh sepasang...
FPE Kak Kimi : sbb ari tu scisor kan
Irina : oooo...
FPE Kak Kimi : bimbang gak perut nie
FPE Kak Kimi : tp stakat ni ok
Irina : brp dah umur anak kak kimi lening???
FPE Kak Kimi : stahun 8bln
Irina : oooo...almost 2 tahun doh..
FPE Kak Kimi : mm
Irina : ok doh tu kot...
FPE Kak Kimi : masuk dua tahun dpt bby nanti
Irina : insyaallah takdok mende2
FPE Kak Kimi : lebih kurang ifa ar
FPE Kak Kimi : ye ar
Irina : tu la...
FPE Kak Kimi : arap ina pn gitu
FPE Kak Kimi : selamat
Irina : ada geng sokmo geng s/u ni..
FPE Kak Kimi : tu ahh
Irina : bila due??
FPE Kak Kimi : 22.10
Irina : dok lama doh tu.. ina 1/12
FPE Kak Kimi : ina?
FPE Kak Kimi : oo
FPE Kak Kimi : InsyaAllah selamat
Irina : ingatkan dan masuk tahun baru..heheh..
Irina : tu la..doa2 ke ina etek neh/
FPE Kak Kimi : ok
Irina : fobia doh wase...dok sanggup doh nak hadapi sekali lagi rasanya...
FPE Kak Kimi : mmg ina
FPE Kak Kimi : kak kimie dlu gitu gak
FPE Kak Kimi : takut sgt2
FPE Kak Kimi : mikir saje
FPE Kak Kimi : sbb yg anak skarang tu bleeding jugak masa mula awl pregnant
FPE Kak Kimi : ah sudoh kate
Irina : oooo...
FPE Kak Kimi : pas tu cari air tawor jugak ngn tok bidan
FPE Kak Kimi : tawakal kan
FPE Kak Kimi : dia buat limau air tawor alhamdulillah
Irina : ina dulu usaha gok ngan air tawar ni..
FPE Kak Kimi : molek ahh tu
FPE Kak Kimi : cube blake
Irina : tu la..
Irina : duk debor ni...hok dulu masuk 17/18 minggu dia start bleeding
FPE Kak Kimi : hak ari tu normal kan
Irina : normal jer...
FPE Kak Kimi : mm..
FPE Kak Kimi : hanya yg mengalami je akan paham
Irina : betul tu...
FPE Kak Kimi : org takde masalah branok jer
FPE Kak Kimi : ok jerr
Irina : tu la kan...rileks je masa ngandung...
FPE Kak Kimi : tu ahh
Irina : kalu orang macam kite ni..duk debor sokmo sepanjang masa..
FPE Kak Kimi : betul doh
FPE Kak Kimi : kak kimie dlu gitu ahh cek sokmo kt suar dalam
FPE Kak Kimi : msa tu bledding kt ofis
FPE Kak Kimi : sbb yg kedua tu pn masuk wad awal kan
Irina : kak kimie lagi ar main naik turun tangga
FPE Kak Kimi : bledding kt ofis jugak
FPE Kak Kimi : susoh ati wehh
FPE Kak Kimi : uri bwoh hak tu
FPE Kak Kimi : hak ni scan baru ni ok jer
Irina : nasib baik akuatrop takdok tangga...
FPE Kak Kimi : sungoh
Irina : yang uri bawah tu yang rungsing tu
FPE Kak Kimi : mudoh bleeding
Irina : ina hari tu uri bawah gok...
Irina : nasib baik la masa beranok tu uri jadi musing naik atas...
FPE Kak Kimi : oo
FPE Kak Kimi : mcm peseng ork
FPE Kak Kimi : bende kite dok tahu belake
Irina : pelik gok wase...agoknye masa mulas sakit nak beranak tu, dia musing kot...
FPE Kak Kimi : tp fikir positif
FPE Kak Kimi : ade hikmah
FPE Kak Kimi : belake
Irina : tu la kan...fikir gitu j la untuk tenangkan hati...
FPE Kak Kimi : kak kimie masa hak guguran dlu lepas pada tu dokleh tido malam
FPE Kak Kimi : ingat sokmo ke bby tuu
Irina : sama ar ngan ina
FPE Kak Kimi : malam2 gok nangis
FPE Kak Kimi : sedih sgt
FPE Kak Kimi : sbb ank first kan
FPE Kak Kimi : ni sapa kuor air mate nie
FPE Kak Kimi : takpelah cite lame doh
Irina : sokmo nangis..nok2 tengah pantang kan...
FPE Kak Kimi : insyaAllah seterusnya ok ina pun
Irina : ina pun gitu ar...sekali teringat sekali nangis
FPE Kak Kimi : ye arh
FPE Kak Kimi : betul dohh
FPE Kak Kimi : sbb tu kak kimie dok ym ke ina awal2 dlu
Irina : hehehe...
FPE Kak Kimi : dengor ina ngandung baru nak ym
FPE Kak Kimi : hehe
FPE Kak Kimi : bos ade dok tu
Irina : bos ada lam bilik..duk baca paper..
FPE Kak Kimi : ooo
FPE Kak Kimi : k lah ina
FPE Kak Kimi : InsyaAllah
FPE Kak Kimi : byk doa
Irina : sama la kiter...moga selamat sumenye
FPE Kak Kimi : ye ar

Bila talk bout late Qaireen, sememangnya air mata ini menjadi murah...terus laju mengalir membasahi pipi aku...mungkin betul kata Kak Kimi, sebab anak yang first kan...kita menyandarkan harapan yang tinggi kepadanya..tapi aku tetap redha dengan pemergiannya...segalanya telah tertulis di Lohmahfuz...kita yang masih bernyawa hanya mampu redha dan redha...mungkin ada hikmah di sebalik semua perkara yang berlaku di dalam hidup kita cuma kita jer yang tak tahu...sesungguhnya ia telah menjadi satu sejarah di dalah kehidupan aku dan akan ku kenanginya sepanjang hayat aku...insyaallah aku tak akan lupakan Qaireen Marissa...Al - Fatihah...
p/s - teringin sangat nak lawat kubur Qaireen, tapi still tak ada kekuatan, tengah menaip ni pun aku leh nangis, aku tak tahu macam mana kalau aku kat 'situ'...aku takut aku tak kuat...Ya Allah, kuatkan dan tabahkan lah hati hambuMu ini..ingin ke kubur Qaireen dan baca Yasin di pusaranya....

4 comments:

rubbysuzy_86 said...

kuatkan semangat irina...Allah lbih syangkan arwah qaireen..ape2 pun harap baby yg ke2 ni selamat lahir dengan sehatnyer...kiter bakal menjadi ibu pada bulan yg same.insyaallah....same2 kt doakan...amin..jgn sedey2 tau..cian baby dlam pewutt2 risau mama die nangis...hehheh..senyumm...

IrinaSairah said...

time kasih suzi atas kata nasihat itu..hehehhe...

Anonymous said...

janganla terus bersedih dengan pemergianya...dia pergi tanpa satu titik dosa pun..sedarkah ina Allah sayang sangat kat ina...DIA tidak biarkan ina terus menanti penganti marissa. pandangla sekeliling ina,,ada org lain yang lebih mendrita dan sedih..bersyukurla..ina diberi peluang merasa anak dari darah daging sendiri bergerak2 di dalam kandungan..itulah bukti yang dia mengantikan kesedihan dulu dengan kegembiraan yang baru..

Ummi Aiman n Wife Faizal said...

irina, usah titiskan air mata awk tu. ingt... arwah qaireen tak suke tgok mama nye nangis. arwah bahagia d sana. kite tak pegi pun xpe kat pusara arwah. berkat doa ibu bapa dh ok dh rase nye. syukur pada Tuhan sebab setelah Allah ambik arwah. Allah bagi rezeki lagi . bersyukur lah. saya tumpang sedih. ye la.. naluri seorang ibu ni gtu belaka