? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, July 9, 2009

Nasib Baik Tak Kena Gigit...

Kejadian ni berlaku malam tadi...fuh nasib baik aku tak kena gigit ngan lipan tu...seram rasanya...
-
Citer dia macam ni...
-
Malam tadi, ingatkan nak tunggu hubby balik dari main badminton...so, baring2 la kat hall umah..sekali terlelap...Cik Mimie kejutkan aku suh tdo kat dalam...ingat nak stay kat luar sampai hubby balik, tapi rasa takut lak..sorang2..hehehe..terus masuk bilik...tido...sampai hubby sms pun tak sedar....sedar2 jer hubby bukak pintu bilik..
Pastu aku sambung j la tido..dengan mata yang mengantuk giler, lagi best la nak tarik bantal...aku selitkan lah tangan aku kat bawah bantal tu...baru jer nak terlelap, aku terasa ada benda merayap kat lengan aku yang bawah bantal tu...terkejut beruk la aku...aku ingatkan lipas...sekali aku angkat bantal, lipan yang ada kat tangan aku tu..pe lagi...meloncat la aku ketakutan...
Tapi lam keadaan panik tu, sempat lagi aku ambik bantal, aku tekup kan lipan yang nak lari tuh..aku takut lipan tu lari menyelit kat celah2 tilam ke apa ke..lagi la naya...aku menjerit panggil hubby..leh pulak hubby (masa tu dia kat dapur)...wat derk jer bila aku panggil...aku dah mula takut dah..aku takut lipan tu leh merayap kuar dari celah bantal n gigit aku...
Panggil 5,6 kali baru la hubby masuk...leh pulak kata ingat aku saja2 jer panggil dia...eee...geramnyer...pastu serahkan kat hubby acara menangkap lipan tersebut...hehehe..geli geleman aku tengok lipan tu...
Aku tak dapat bayangkan camne la kalau lipan tu gigit aku masa dia landing kat lengan aku tu...ntah bila la agaknya dia ada kat bawah bantal tu...tak dapat aku bayangkan..uhuhuh...nasib baik aku tersedar masa hubby balik tu...
Mata terus jadi tak mengantuk...teman hubby makan nasi kat depan tv sampai aku tertdo atas kerusi..rasa seram nak msuk bilik...ne la tau ada lagi geng2 lipan tu..huhuhuh...

ni dia lipan yang telah diletakkan baik punya dalam bekas...hehehe..hidup lagi masa tu..hubby tak bunuh pun...
nampak tak???


5 comments:

juliana said...

kak jue dh ader pengalaman kena gigit lipan kt jari telunjuk masa tgh tidur...sakit yg amat...kul 4 pagi g klinik intan..kena cucuk satu jarum...mula2 tu tak tau lg kena gigit ngan binatang aper sbb tgh tido kan...bukak lampu cari2 tak jumpa pon..masa kt klinik baru dr cakap lipan..bengkak abih seluruh tangan...berdenyut2...serik dah rasa...

IrinaSairah said...

tu la kan..nak2 tengah preggie ni..bahaya gok nak cucuk sembarangan..nasib baik dok kena gigit...syukur sangat....

Lazyf... said...

tuh sumer cobaan ibu preggy..hehehe...tp siyes lipan neh mmg mahaye!!!iols pnah kene tahan wad 1 ari sbb kene geget dek lipan neh!!!!

Darwisy said...

Aalah..mu bela jerlaatok lam akerium tuh..kawan ngam ekan skila...
dio pom nak tido atas bantal..ni sbelum ni asek2 tido kat pasir..
'hehehe

azam said...

bley jual tu, hewan eksotik.

jgn bg mimi, boleh ke dia menatang eksotik tu mesti dia wat lagu ichikawa dia