? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, October 15, 2012

Anak-anak Ku Sayang...(Macam tajuk drama jer...)


Mmmm....bila bercakap hal anak-anak ni memang tak habis kan?
Ade jer perangai dia yang buat kita nak tergelak...
Yang buat kita angin pun ade jugak...
Dan aku rasa aku sangat bahagia dengan adanya upin dan ipin nih..
Semakin hari makin banyak kerenah...
Abang dengan ragam abang..
Adik dengan ragam adik...
Tapi 2 orang ni tak pernah nyer nak ngam macam upin ipin tu...
Adik nak kawan ngan abang...tapi abang tak nak libatkan adik sekali tiap kali abang main..
So, bila adik dah kacau, akibatnya adik dapat sakit...
Ape yang ada kat tangan dia,
Dengan benda tu la dia hempuk adik...
Tapi sekarang ni dah makin kurang la...
Kalau dulu...aduyai....pangkat bawah pada tarzan jer aku nih...


 Tapiiii.....bila time dia ngam....sangat la baik...dah namanya adik beradik kan?
Tapi tetap barang abang tak akan dikongsi dengan barang adik...
Sampaikan baju abang yang dah tak muat, aku bagilah kat adik..
Time adik pakai, boleh abang perasan siap suruh wan bukak balik baju yang adik pakai tu...
Boleh mcm tu?sabar aje lah...
Aku tak pernah lagi alami situasi tu...cuma wan la yang cerita...

 Abang reezq...dah banyak vocab yang dia tahu...tiap kali tanya aki pergi mana, dia akan jawab, aki naik kapal terbang pergi mekah...so sweet....pandai anak mama...hahahah...
Bab selera memang superb....roti canai telur sebiji habis...nasi lemak sebungkus habis...nasi dagang sebungkus habis....apa orang makan dia confirm hadap sama...
mcm malam tadi aku ngan mizi makan meggi...dah lah lam meggi tu banyak cili api...
dia pun nak jugak...siap berdesik mulut tu...tapi tetap nak jugak...
still lagi pakai lampin...aku pening camne la nak train dia nih...huhuhu...
tahun depan dah 4 tahun...walhal sekarang ni dia belum pun cecah 3 tahun...
setakat ni dah 3 batang lipstick aku jadi mangsa dia...
mmg geram tahap maksima lah....
last2 mizi letak mekap box aku atas almari baju...
dah susah nak kena jinjing2 lak time nak ambik mekap...
tapi aku rela daripada lipstik aku dijahanamkan lagi...
Bab gigi, alhamdulillah...tak ada yang rosak lagi....
Sebab aku ni kejam sikit bab gosok gigi...
Berani nak culas2 ngan mama dia ni?hahahahha....

 Oh, ini budak sangatlah manja....tersangat manja ok....tiap kali balik kerja mesti dia buat perangai merengek dia mintak dukung....
Sekarang ni gigi baru jer ada 6 batang...
Jalan pun dah makin laju...dah nak berlari pun ada...
Tapi merangkak memang tak langsung la...ape kelas dah leh jalan pun nak merangkak kan?hehehe....
Tapiiii....adik sangatlah kurus...sebab dia taknak makan langsung...
Dia hanya minum susu...
Malam tadi pergi klinik....adik demam..tapi lite2 ajer...
Masa jumpa doc, bagitau lah pasal adik tak nak makan ni kan?
Tapi doc cakap jangan bimbang...budak2 memang macam tu...
Sampai masa nanti dia akan makan...
Tapi sampai masa tu bila la doc oooiiii....
Huhuhuhu...
Tapi adik ni walau tak makan...aktif tetap aktif...
Membuas boleh tahan...lasak dari abang lagi...
panjat sana panjat sini...
dah berapa kali terhantuk kat lantai dah kepala tu....
yang aku perasan, adik ni manja tapi dia keras...
takat marah lite2 tu memang tak lut..
cuba ko marah abang...sekali aku jerkah jer dah tercebik-cebik...
ape lagi milestone adik yer?
mmm...bab bercakap leh lah sikit-sikit...
tapi adik ni dia suka ambik tangan orang untuk melepaskan hajat dia..
contoh nya dia nak susu, dia akan ambik tangan wan pastu halakan ke botol susu...
lebih kurang macam tu lah....

 makin hari makin gelap pulak ko ni abang...nak kate main kat luar jarang-jarang jer....

ape pun...inilah harta aku yang paling bernilai....tanpa dorang sape lah aku...cewah...eh papa dorang pun penting jugak...kih kih kih...kalau tak, takde lak harta yang 2 ketul nih...kan????




0 comments: