? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, April 23, 2012

Kaedah Perancangan Keluarga, Yang Mana Satu yer???

Ehem..ehem...
Assalamualaikum semua...
Hikhikhik...

Ape gelak2?heheheh...
Malu sebenarnyer kalau nak bercerita pasal tajuk kat atas..
Tapi nak malu pe kan?benda umum j pun...kah kah kah...

Eh, sebelum ni saya tak pernah lagi amalkan pape kaedah perancangan keluarga yang macam makan pil ke...IUD ke...etc...just main rancang2 sendiri yang tiap2 bulan mesti berdebar menunggu kehadiran cik P...heheheh...tak ke cuak camtu kan?
Masa sebelum mengandungkan Rayyan macam tu lah..tapi Alhamdulillah...sempat lah Reezq umur 11 bulan..saya lekat lagi...sempatlah dia leh berjalan...

Tapi sekarang ni....saya dah nekad nak amalkan perancangan keluarga yang lebih efektif..tak nak main teka teki tiap2 bulan...bukannya tak nak anak..tapi saya rasa badan saya perlukan rehat dan saya perlu lebih fokus pada kedua-dua hero saya yang sedang membesar tu...

Ada jugak yang cakap...eh tak nak tunggu dapat heroin dulu ker?jawabnye, biarlah dulu...biar hero2 tu besar dah dapat jadi bodyguard yang berjaya dulu...bukannya kita tahu kan next baby kita akan dapat lelaki atau perempuan...hehehehe...

So, sekarang saya sedang mencuba pil Yasmin...dah lama dah nak ambik pil ni..tapi sebelum ni kan saya fully bf kan Rayyan...so kalau ambik pil Yasmin ni...pengeluaran susu akan berkurangan...so saya takut bekalan susu untuk Rayyan tak cukup...sekarang ni Rayyan dah minum FM...so legalah hati saya..dapatlah saya meneruskan niat untuk makan pil Yasmin...bukan tak nak ambik pil Norriday yang sesuai untuk ibu2 mengandung...tapi kesan pil tu nanti, saya takutlah tubuh saya naik bagai dipam-pam...dah ckup susah payah saya nak kembalikan badan ke bentuk asal...nak jadi besar balik?macam tak sanggup..nanti stress bertambah-tambah...

So, today adalah hari ketiga saya ambik pil Yasmin..so mmg takde rase pape perubahanlah...baru tiga hari jer pun...heheheheh...harap2 saya tak terlupa nak makan pil ni setiap malam...atau kena set alarm kat phone kah?hahahahah...

Mmm...sekian dan terima kasih....

0 comments: