? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Monday, August 19, 2013

Rumusan Hari Raya...boleh ke tajuk macam ni...


Setelah sekian lama menyepi...hukhukhuk..
Bukan tak ada idea nak menaip...tapi kemalasan melanda...dan mood untuk berblogging pun yilek..hahahah...plus kebizian di bulan puasa...
Biasalah bila dah jadi mak-mak ni kan...masa untuk diri sendiri hanyalah 20% jer kot...selebihnya untuk family dan dapur..hahahah...

Raya kitorang kali ni sederhana jer...as usual...sejak kawen..raya pertama adalah kat rumah mizi...i is tak kesah..bukan jauh pun...by noon, kitorang balik rumah mak ayah aku pulak...so bagi aku no hal lah..tapi tak merasalah menangis sok sek sok sek di pagi hari bersalaman dengan ma dan abah...
Kat rumah mizi ni, main salam jer...terserempak salam...tak ada proper salam...duduk kat kerusi...yang tua dahulu diikuti yang muda hinggalah habis...sampaikan ngan aku sekali salam raya ngan mizi dalam kete..boleh camtu?hahahaha...

Takpelakan pa..yang penting i lap u, u lap me..hahahahah...
Tak berjalan raya sangat pun kali ni..aku ambik tender gantung apron kat leher...
Orang yang bertandang tak putus-putus..sampai jam 11 malam pun ada lagi yang datang...
tapi rezeki duit raya anak-anak alhamdulillah...banyak la jugak..
Nanti suh papa bank in kan...
Jom tengok gambar...!

Rayyan Esqandar...semangat je dia...kejut jer sebut mandi terus nak bukak baju..pkai songkok pun ok..tak de la protes ke ape..tau dah..dalam kepala tu dah set nak pergi berjalan la tu...sudahnya dia mengamuk sebab sume orang pakai cantik-cantik..tapi tak kuar rumah...dia duk tarik tangan aku tuju ke pintu aje..adik..ooo...adik...

sesi bergambar adalah fail...tak sporting langsung...dah start nak mengamuk...pesal ni mama..adik nak g jalan..yang main ambik2 gambar ni apesal lak...atok dan wan...sedondon jugak...

ni pulak rayyan yang ambikkan gambar...suh jadi cameraman ok...nak suh jadi model dia mengamuk...

 Hai sume...Selamat Hari Raya...dari Mama dan Rayyan....

 Ni lah satu-satunya family pic yang dapat diambil..nasib baik jadi...sekali ade pulak hantu sekor yang menempel..ni adik rayyan la punya kerja..dia pergi ejas setting ape ntah...terus kuar hantu sekor..terkejut beruk gak aku masa mula2 tengok..yang paling terkejut ialah adik ipar aku..sebab dia yang ambik gambar ni..hahahahah...

Ni kat rumah mak sedara mizi...tokey keropok nih..suka lah budak ni bila berjalan..happy ajer...dh tu siap ajak orang bersilat pulak...hiyarghh sana...hiyargh sini...

 Ni pun kat rumah mak sedara mizi...tapi the other one la..dua orang ni mcm2 perangai...aku ni tahan2 je la suara ni nak memekik..maklumla..rumah orang kan..kan tetiba aku bertempik...terkejut sume orang..hahahah...nampak ayu tapi saka harimau kat dalam rupanya..hahah...nampak kipas kat tepi gambar tu?dorang main on/off..stress betul aku...dah la aku pun kepanasan masa tuh...

 see..bukti depan mata okey?

 muka tak berpesen dah..panas dan berpeluh-peluh...rimas den....

 Lepas tu balik ke Chendering...suka la aku kan...hahahah...marissa dan Chu...

 Sepupu...kamcing jer dua orang ni walaupun jumpa setahun dua tiga kali jer...bonding la katakan...sebaya tapi marissa lahir februari..abang reezq on november...jauh benor bezanya....



 Yang bola malaysia lawan barcelona tu hari sabtu kan?so hari raya ke 3 la kan?so ruang tamu di monopoli oleh bapak2 ajer...yang ibu-ibu sila ke ruangan lain untuk bergosip...aku buat ape?aku jadi tukang masak masa ni...dengan tak mandinya lagi...memang rasa macam nak pengsan....

 Hari raya keempat...abang reezq yang mengamuk nak pakai baju kurung mcm kakak uyin...aduyai..memang mencabar kesabaran sungguh...haa..kan dah kena cubit baru nak menyerah diri...

 Adik rayyan dengan kakak uyin...uyin ni anak sepupu aku...masa ni bersiap2 nak balik rumah hulu takir pulak..sebab mak sedara mizi ade kat rumah..dah nak balik ke kuantan dah pun masa tu...


 Mamat ni buang tebiat nak pakai helmet dalam kereta...double safety erk adik?hahahah....

 petang raya keempat...inilah hasilnya..sambil tunggu Dato' Lee Chong Wei beraksi...alih2 time maghrib dia baru main..wat letih menunggu je papa ooi...klu tahu macam tu baik pergi beraya dulu....

 Hari raya kelima lepak kat umah jer..sebab papa dah start kerja...


 Haaa...yang ni pic hari Khamis lepas...ada open house...so lets go...kenalan mak ayah mizi..mizi pun kenal la...tapi aku tak kenal..aku pergi makan jer...banyak gak makanan...kenyang weh....

 decoration rumah dia sangat la cantek...tapi aku segan la nak ambik pic lelebih..depan mak pak mertua pulak tu...hehehehe...

Budak excited dapat tengok ikan dalam kolam...letih usher budak dua orang ni jer...berpeluh-peluh mak ko ni tau tak...nak makan pun tak aman...tu lah nasib seorang mama..hahahahaha...

Sekian kisah raya kami...malam ni nak buat spaghetti la...ada kawan nak datang beraya...kalau jadi lah....hik hik hik...



0 comments: