? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, August 29, 2013

Upin dan Ipin Versi Mama


Muka budak berdua ni pun tak sama...kalau orang tak kenal...orang tak sangka adik beradik..kalau abang reezq, confirim2 ikut muka mizi...adik pulak...banyak ikut belah aku..tapi tak ada rupa aku...mengikut muka adik aku ade lah..

Sebelum-sebelum ni aku ingatkan adik ngan abang ni tak ngam...sebab abang tak nak langsung main dengan adik..dia main sorang2 jer...masa adik baru lahir pun dulu..asyik la abang duk buat kat adik...runsing dah aku...bimbang dia dua orang ni tak rapat....

But lately....lately ok....dah jadi geng satu kepala..mungkin adik dah besar sikit...so dah layak join abang main...dan bila dah berdua tu...bnyk la akal kan?nak selongkar mana2 pun tak takut..sebab dah berdua...abang ni penakut sikit...adik pulak aku rasa tak tahu ape..main redah jer...so bila adik ada..abang tak takut la...

Dua hari lepas, wan citer, dorang nak main beskal kat bawah...wan lepas la kan...sambil wan pantau2 la...last2 wan dengar cam diam jer budak berdua tu....sekali tengok dah berkubang kat dalam lubang air saluran air hujan turun...basah lencun adik...aduyai...tepuk dahi la wan jawabnyer...kalau mama yang jumpa, mama dah debik dah dua-dua....

Tapi time kamcing...ok la kan..time bergaduh pun ade...dua2 garang..tak nak mengalah...semalam, berbekas kat bahu abang, kena gigit ngan adik...tapi aku syak mesti abang ada buat kat adik dulu dan adik pun balas...aii..ni baru dua orang...kalu lebih, mesti pening wan nak handle...tapi takpe, insyaallah...tahun depan abang ke sekolah..so pagi ke tengahari abang tak de kat rumah...tinggal adik jer...

suka benor bab ambik gambor sendiri...dia tak gemor orang ambik pic dia..mesti nak ambik phone kat tangan orang...so kita layankan ajer....

 lagi....

 lagi....

 lagi...

 lagi...

 dan lagi....

oh...still lagi gunakan perkataan air instead of susu....malam2 buta menyondol kat aku sebut air...air...air...adik bila nak berenti minum susu tetengah malam ni...huhuhuh...

 ini mamat poyo..cakap banyak...sampai tak terjawab mama ngan papa...manja...kena sikit ngan adik..menangis macam hape....

abang ni sejak adik lahir, dia tak tido ngan aku...dia tido ngan atok...

 kadang2 rasa kesian..sebab aku perasan sometimes dia nak bermanja-manja dengan aku....

 luv u abang....






Sememangnya bnyak cabaran dalam membesarkan anak-anak ni...tapi walau letih camne pun..bila lihat muka mereka, rasa tenang dan lapang semacam kan?tapi kalau perangai melampau tu...mama pun blh transform jadi harimau jugak..hahahaha...

Ya Allah Ya Tuhanku...
Kau berkatilah kehidupan anak-anakku...
Jadikanlah mereka orang yang sentiasa patuh kepada perintah-MU
Dan jadikanlah mereka orang yang berjaya di dunia dan akhirat...
Sihatkanlah tubuh badan mereka...
Dan tajamkanlah akal fikiran mereka...
Amin.....




0 comments: