? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, August 20, 2013

Kisah Dua Pendekar


Lately kan...pendekar dua beradik ni sangat lah mencabar kesabaran mak dia nih...
Ade jer yang nak buat aku bertempik...ni gaya petang ke malam je aku ngan dorang..kalau 24hrs, memang leh jadi Ella la mama ko nih....
Semakin hari makin melasak...

Bergaduh pun yer..sekarang ni selalu duk bertumbuk pulak...nak2 time aku tengah sembayang..dorang duk wrestling atas katil...memang tak ada can la katil aku tu nak nampak semengah..asyik berterabur jer bantal tu sana sini...
Bertumbuk tu takdelah kuat bebenor, tapi adalaa scene2 mcm bergaduh tu kan...
Yang geramnyer, tak lama lepas tu ade lah bunyi menangis..nak semayang pun tak tenang...
Tak adik yang nangis..adik yang nangis...aku ni bukan main bimbang...takut terjatuh katil ke ape...very fobia lately because, anak ofismate aku masa bulan puasa baru ni...kena operate kepala untuk buang darah beku...
Kesnya sebab jatuh lah...serius aku gerun...sangat sedih masa melawat adik Rayyan (nama pun dah sama ngan Rayyan nih)...dengan kepala berjahit...air mata aku memang tak leh tahan...besarnya dugaan untuk adik rayyan...auntie ina doakan rayyan cepat sembuh..sekarang dah boleh kuar wad tapi hari ni warded balik untuk susulan punya pemeriksaan...nak MRI sekali lagi kepala dia...moga semuanya berjalan lancar...

 Dah banyak la vocab dia sekarang ni..tapi masih pelat..bab mintak susu still lagi guna perkataan air...bikin orang konfius jer...

 bab bergaya pun serah kat dia...minat jer dia pakai spek2 ni segala..ni spek papa pun dia rembat...adik oh adik...muka lembut tapi ganas...

 abang as usual lah...kadang baik ngan adik...kadang langsung tak leh ngam..kalau barang2 dia jangan la adik usik..memang boleh sakit la adik...aku kan abang..so sifat mendominasi dia tu kuat...mulut usah kira la..mcm2 dia ckp yang sentiasa buat kita tergelak...sekarang ni suka sangat tengok kartun..siap suruh aku ngan mizi nyanyi lagi thomas and friends tuh..aduyai...mama kena search lyric lah mcm nih..hahhah...

 ini boy ke girl nih...

 rayyan susah benar nak makan...dia suka makan keropok keping tu jer...nasi susah nak masuk...kalau makan pun 5/6 suap jer..lepas tu terus geleng kepala...cuba bagi pringles tu..laju semedang makan...budak memang macam tu kan...yang tak berkhasiat tu la yang dia nak...

 time2 macam ni memang buat aku melting...terharu pun ada..hahahah...rasa macam, wah..mcm tak percaya jer aku berjaya lalui kehidupan dengan anak dua...bila kenang balik..besar cabarannya okeh..nak2 bila rayyan still baby..ngan abang yang tak reti sngat....asyik nak buat adik jer...stress okeh...but now, aku leh bertenang la sikit...setel jer mandikan dorang...bagi makan...so dah boleh rileks2 kat bilik..and dorang datang lepak..bukan lepak la actually....membuas...tapi its ok...mama dah lali dah..

 abang yang kuat makan..perut dah kedepan...tetek dah berisi...kalau bogel masa nak mandi..memang jadi bahan gelak orang jer..hahahah...tahun depan dah nak sekolah...oh, sungguh tak ku percaya....anak dah nak sekolah dah...hehehehe...

peha ayam...favourite..nak2 yang kfc punya...2 ketul sekali hadap....mane tak gemuk..

Ok sekian laporan anak-anak...



0 comments: