? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Thursday, April 22, 2010

Tegur Sekali Cukuplah....

Ni nak citer kejadian pada minggu lepas...tetiba jer aku teringat.....hhhhehe....
Dah bagitau kan yang aku ke satu kenduri kawen minggu lepas...check entry lepas2 erk...so, sebelum berjumpa pengantin tu, aku makan la dulu...cu mah pun ikut and dia tak nak makan, so dia pegang reezq..papa reezq makan kat khemah lain...biasa la kenduri kat sini kan...perempuan dan lelaki diasingkan....
-
-
nak dijadikan citer, tengah sedap2 menjamu selera tu, adalah segerombolan...mmm...segerombolan tu macam ramai sangat...adalah dalam 8-10 orang ahli yang datang bersama...ngan anak2 pun ada...no hal la kan..dorang pun nak makan kenduri gak...
lepas dorang ambik makanan tu, duk himpit2 lak kerusi sampai berlaga ngan kerusi aku...dah la makan masa tu tak ada meja, so leh dibayangkan la kan....kalau orang langgar kerusi kita that time..nasib baik la tak tercampak pinggan nasi aku tuh...
-
-
ok, aku sabar lagi...hehehheh....tak kisah la, mungkin tak sengaja kot...so ada lah 2 orang dari reramai tadi tu duduk betul2 belakang aku....aku lak duk mengiring menghadap reezq, so leh nampak la muka dua orang tu...duduk je situ dua orang tu tengok je aku...aku cam bese ar, dah oarng tengok camtu aku sengih j la...kan orang cakap sombong lak...aku terus la makan...sambil main2 ngan reezq....
-
-
aku ni telinga lintah sket...hahahahah...so aku terdengarlah perbualan 2 orang tu...sambil makan aku pasang telinga...jahat kan aku..hahahhah...dengarlah dorang duk cakap pasal penjagaan muka, kosmetik ni la....so memasing macam bangga la kan bagitau aku pakai ni...pakai tu...lepas tu yang sorang lagi tu macam tak nak kalah, bagitau pakai ni ok...muka jadi cantik...licin bagai...aku senyum j la...heheeh...biasalah perempuan cakap hal cantik2 ni kan...
-
-
dlm dok bual2 tu, salah sorang yang berdua tadi macam tak puas hati, terus condemn yang sorang lagi nih...eh, awak pakai blusher terang sangat lah...yang member ni pulak bila dengar orang komen macam tu, terus dia pandang kat aku...dia sedar aku dengar kot....mesti la dia malu kan...aku pun tak pandang la kat dia...nanti lagi dia malu...pastu aku jeling2 la tengok balik muka dia....memang la terang sikit blusher yang dia pakai tu...tapi tak la sampai mencacatkan pulak...dah member ni mungkin malu tak tahu nak jawab pe, dia pun just sengih jer....
-
-
sepatutnya habis kat situ j la kan pasal blusher tu...tapi member yang mengkritik tu duk ulang2 perkara yang sama dekat ngan 10 kali...eh, terang sangat la blusher awak pakai tu (10x)...ok!!!!tak ke bengong macam tu....sampai member yang dikomen tu dah tak tahu nak kata apa lagi...senyum2 kambing jadinya....tu namanya dah melampau la bagi aku...nampak sangat yang dia ni dengki kat member dia...sebab aku tengok muka dia tak bersolek pun...hahhaha...
-
-
motif aku citer kat blog nih???tak kisah kalau rasa nak bagi komen...tapi tak payah la nak diulang2 banyak kali...besar sangat ke salah member tu kalau terlebih pakai blusher???bukan pakai duit ko pun....agaknya dia takde blusher kot...tu yang asyik duk tegur blusher orang....sabo j la kepada member yang dikritik tu....manusia ni macam tu la, kekurangan orang lain always nampak, tapi kekurangan diri sendiri tak pulak nampak....
-
-
nak tegur orang ni pun, kena fikir perasaan dia jugak...sekali mungkin dia leh terima...tapi kalau banyak kali, lempang yang ko dapat nanti....jangan kata aku emo lak...hehheh...sekadar untuk renungan bersama....eheheh....renung-renungkan....selamat beramal....

1 comments:

Darwisy said...

kalu aku jadi yg dikomeng tu..mesti kuar ayat jugak " ehh ade tahi idung gantung tu..takkan nak korek kan dah kat tepat open cemni..biar jelaa ekk"...mesti merah okeh muka..