? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Wednesday, March 30, 2011

Urut Mengurut......

. .

Aduh....sejak kebelakangan ni....sakit kat dalam bahagian tulang pinggul makin menjadi-jadi...sebelum ni dah rase dah lite2 gitu...tapi leh lah ditahankan lagi...belum sampai tahap serius....so buat bodoh j lah kan....

.

But lately maybe kandungan makin membesar, makin menekan kat tulang pinggul tu kot...sakitnyer sebelah ajer...yang sebelah kanan ni ha....aduh, sekali nak bergerak, rase macam urat tu ditarik-tarik...nak menangis rasanya....

.

So, petang semalam telah membuat satu planning wit my MIL...nak pergi mengurut...dah takleh tahan nih...mlm tadi plan itu telah berlangsung....we (me,MIL,SIL and reezq), pergilah ke rumah tukang urut tuh....jauh lah jugak...masuk jalan kampung...agak seram di situ....huhuhu...kalau sensorang, confirm aku pusing balik...heheheh....

.

Sampai kat rumah tukang urut, ada sorang lagi sedang tunggu turn...mengandung jugak...8bulan dah pun...mmmm...so, menunggulah ktorang...lame lah jugak...nak ke sampai turn aku tuh, mauh dekat 45 min kot...

.

At last, dapat gak jumpa tukang urut tuh...masuk dalam satu bilik khas...reezq sibuk nak masuk sekali....memang bz body lah itu budak...terus menangis bila MIL ambik dia...i ask my SIL temankan i...takutlah nak berdua jer ngan tukang urut...even tukang urut tu perempuan...jahat betul otak ni berfikir kan???maunyer tak fikir bukan2, masuk jer dalam bilik tu aku nampak ada keris kat sebelah tukang urut tuh...hahahah...giler seram...hahahah...

.

Tapi tukang urut ni ok jer sebenarnyer....peramah...siap bagi petua2 jaga baby lagi...dia pun mula la urut...mula2 dia urut tapak kaki....dari bawah lah kiranya...aku ingatkan terus dia urut dekat tulang pinggul tu...tapi sampai ke sudah tak disentuhnya kat situ...dia tukang urutkan, dia tahulah kerja dia...mungkin kalau disentuh tempat yang sakit tu, akan buatkan lagi sakit kot...

.

Sakitlah jugak masa dia mengurut tu...dari kaki naik ke betis, ke peha...and then ke perut...dia cakap anak aku ni duk sebelah jer...berat sebelah kanan...mesti lelaki nih...aku senyum pastu aku cakap betullah tu..hehehe...pandai dia teka kan???kate bidan....dah beratus perut yang dia jamah agaknyer...heheheheh...disebabkan baby ni suka duk sebelah jer...tak center, thats why lah aku sakit kat tulang pinggul tu...sebab baby tu menekan kat sebelah situ....so, dia pun kata nak baiki lah sikit kedudukan baby tu....

.

Aku dah mula cuak dah...bimbang lah jugakkan...dah lah perut aku ni kategori manja2 gitu...tapi aku tawakal jer lah...mak oooiiii....sakit giler weiii...tergeliat mcam cacing dah jadinya aku nih...hahahah....akhirnya makcik tu kate dh center dah baby nih....heheheheh...

.

Hari ni macam mane lak????mlm tadi sebelum tido, reezq nangis2 tak nak tido dalam bilik...nak tido kat luar....time kasih kat mu PIL, sebab sudi ambik reezq mlm tadi tido dengan dorang....dapatlah aku tido lena malam tadi...tu pun dah almost 2.00 am jugak baru lelapkan mata...memang tak sedap ape lah aku tido....letih barangkali....6.00 am dah bangun, iron baju sume...huhuhuh....tapi...tapi...tapi...natijahnya, nak bangun pagi tadi, makin sakit lak rasanya ni ha....sape nak jawab????masa duk iron baju tadi, dah nangis sorang2....sampaikan aku angkat iron tu pun, urat tulang pinggul leh tertarik...cuba korang pikir???camne tuh???huhuhuhu...

.

So, tahan2 macam tu j lah....nak buat cam mane lagi kan???sesungguhnya sakit itu penghapus dosa....huhuhuhu....nak dukung reezq pun sakit giler...huhuh...sian kat dia...budak tu pulak asyik nak bermanja jer...pe yang kena aku buat seterusnya???nak pergi urut kat tempat lain lak ker???huhuhuhu....any suggestion????


2 comments:

Intan said...

Samerlah kiter k.irina..Sya nie aritu skt kt blkg pinggang belh kanan..elok jer yg tue, terus smbg skt kt tulang pinggul..mmg tak bleh nk wat aper..selalu suh husband jer urut cikit2..nk lebih2 tkt ader paper efek..takperlah..demi bb tersayang, sya tahan jerlah :)

IrinaSairah said...

intan,

tu larr...dah 2 kali mengurut...tukang urut kata urat halus ni...takleh nak wat ape lah...tahan j lah...lepas bersalin nanti hilang lah...aduh...dah terhencut-hencut dah jalan ni...huhuhu.....