? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, March 30, 2010

Saya Bukan Insan Sempurna.....

Saya bukan anak yang sempurna...
-
Kadang-kadang saya tidak mendengar kata ibu bapa saya...
Saya pernah buat ibu bapa saya terasa...
Saya pernah bagi masalah kat ibu bapa saya...
Namun saya sedar, sume tu adalah proses kematangan saya untuk menjadi seorang insan...
Sayang sangat sayangkan ibu bapa saya...
-
-
Saya bukan adik-beradik yang sempurna...
-
Kadang-kadang saya terlalu selfish...
Kadang-kadang saya jadi terlalu pendengki...
Kadang-kadang saya seorang yang tamak...
Saya nak sume perhatian kat saya sorang...
Namun tak bermakna saya tak sayangkan abang-abang dan adik-adik saya...
To abang long, abang mi, adik is dan adik ima...
Saya sayangkan kamu semua...
-
-
Saya bukan cucu yang sempurna....
-
Saya tak sempat nak curahkan bakti kat dorang....
Saya hanyalah insan kerdil di ketika itu...
Hanya dapat menyumbang khidmat yang sangat kecil...
Hanya doa dan bacaan Quran untuk mereka...
-
-
Saya bukan isteri yang sempurna...
-
Namun saya telah cuba buat yang terbaik untuk rumahtangga saya...
Saya telah cuba menjadi pilihan yang paling tepat untuk suami saya...
Kadang-kadang saya alpa dengan tanggungjawab saya terhadap rumahtangga saya...
Kadang-kadang saya lalai dalam tingkah laku saya...
Kadang-kadang saya leka dalam percakapan saya...
Buat Mohd Hasmizi bin Mohmad, isterimu ini ingin meminta maaf jika terdapat sebarang kekurangan yang menyebabkan anda tidak berpuas hati...
Saya telah cuba yang terbaik untuk berasa di samping anda...
Anda lah insan yang menjadi tunjak untuk saya berdiri kukuh ketika ini...
Anda lah insan yang paling berpengaruh di dalam hati ini...
Ranaplah hidup ini andainya anda pergi dari diri ini...
Saya akan sentiasa berusaha untuk buat yang terbaik demi rumahtangga saya...
Insyaallah...
-
-
Saya bukan menantu yang sempurna....
-
Saya hanya dapat memberi bakti yang sedikit pada mertua saya...
Tapi saya sangat bersyukur mempunyai mertua yang sangat baik...
Dapat menerima saya seadanya...
Dapat menerima kekurangan diri saya..
Saya tiada harta juta-juta untuk dilimpahkan pada mereka...
Hanya rasa kasih sayang untuk mereka...
Ya, mereka juga sebahagian daripada hidup saya...
Maaf juga saya pohon seandainya ada kelakuan sikap saya yang membuatkan mereka berkecil hati....
-
-
Saya bukan mama yang sempurna....
-
Buat permata hati mama....mama minta maaf
Mama tahu mama tidak banyak masa bersama kamu...
Sometimes, mama rasa sangat bersalah...
Rasa tak tertunai tanggungjawab yang telah Allah berikan kepada mama...
Tapi mama akan cuba untuk jadi yang terbaik untuk kamu...insyaallah adik-adik kamu juga...
-
-
Saya bukan hamba yang sempurna
-
Kadang-kadang saya leka dengan tanggungjawab terhadap-Nya...
Berdosanya saya...
Ya Allah, ampunkan saya...
Limpahilah saya dengan kebahagiaan hidup di dunia dan akhirat...
Berikanlah ketenangan di dalam hati hamba-Mu ini...
Aminn....

3 comments:

rubbysuzy_86 said...

same jer seperti saya...saya juge bkan isan yang sempurna....byk kelemahan dri kelebihan diri saya...sesungguhnye tiada seorang pun manusia yg sempurna melainkan NABI Muhammad S.A.W...

IrinaSairah said...

betul tu ruby....

CRAZYBEAUTIFUL88 said...

same with akak gak nih