? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Tuesday, June 25, 2013

Bebelan Pemilik Blog


Semalam aku cuti...pergi hantar adik aku...ke Kota Bharu...
Dia sambung Diploma Pendidikan Awal Kanak-Kanak kat Kolej Politech Mara...
So, sebagai kakak yang baik hati...aku mengcutikan diri la...
Kesian jugak kat ma dan abah...nanti terkial-kial pulak dorang kat sana...
So bawak abang Reezq sekali...
Adik Rayyan tinggal jer kat rumah ngan wan...
Abah aku nak bawak sekali...tapi aku tak bagi...
Tak larat okey nak melayan dua orang budak sekaligus...
Sebab aku tahulah perangai anak-anak aku mcm mana...
Heehheeh...

Sampai kat kolej tu...umak aiii...ramai giler umat manusia...
yer..aku faham...seorang student...pengiring mesti dalam 4 or 5 orang kan?
Biasa la tu...tapi memang tak bersistematik betul cara diorang ni uruskan pendaftaran...
Sangatlah berterabur...totally different la dengan cara kat UMT ni...
Berbolok-bolok...beratur la aku ngan adik aku nih...kanopi tak cukup untuk menampung pelajar..so beratur la ko ditempat panas..dah lah tengahari weh..nak pitam aku...pastu dah lama beratur..pesal tak bergerak-gerak nih..aku dah lencun ngan peluh nih...mula la rasa nak marah...sekali tengok orang dah potong barisan...suka-suka hati jer...ooo..ko main kotor...aku pun boleh..aku pun heret sekali adik aku...hahahahah...dah tu...tak bodoh ke namanya nak tercegat kat tengah panas....cannot okey...

Banyak pulak kaunter yang kena pergi..kalau kau buat sekaligus tak boleh ker...aku memang nak naik angin jer sepanjang kat situ...ramai jugak ibu bapa lain yang bising...alasan dia tak jangka ramai macam ni yang datang daftar...ala..takkan ko tak dapat bajet brp orang yang reply terima tawaran tu...tak padan ngan kolej swasta...tapi perkhidmatan adalah hampa...satu kaunter tu makan masa 1 jam okey...dah setel bab pendaftaran...nak masuk asrama pulak...asrama dorang ni merata-rata..ok itu adalah biasa...so adik aku dapat la sekali ngan kawan dia...tu pun aku jugak yang bergegas mintak kat staf bertugas...baiknyer kakak ko ni...huhuhuhu....petugas tu cakap leh kumpul kat satu tempat nanti bas datang bawak ke hostel...brp lama nak kena tunggu? tak tahu lagi...lastly aku mintak alamat...ape susah...waze kan ade...hehehehe...dapat bilik 207 kat hotel kenangan...pergi sana kat kaunter nak ambik kunci...petugas bagitau bilik 207 tak ada kat sini? what the hell? nasib baik la tak angkut lagi barang-barang dari dalam kereta...pastu bagitau kat wakil KPTM tu..dah berjam-jam pulak tunggu nak setel...lastnyer dorang bawak pergi tempat lain pulak...kat plaza mall...unit kondominium...dengar macam bestla kan...tapi dah kalau ko sumbat berpuluh-puluh orang dalam tu...mane nak bestnya?dengan bilik air dua jer..nak kena bangun jam 3 pagi ke nak mandi g kelas?ke tak payah mandi? boleh tak kalau aku kata bengong?tak selesa ok...bilik sempit...ada satu katil queen...pastu satu katil 2 tingkat...aku cepat2 masuk cop tempat untuk adik aku dan kawan dia...see...aku jugak...aku cop terus katil 2 tingkat tu...dah la tilam tak ada lagi masa tu...yang katil queen tu boleh KPTM suruh tido bertiga?memang giler lah...mana nak letak luggage sume tuh...kalau aku yang kena duduk kat situ memang aku menangis la jawabnyer....datang nak belajar tapi kalau tak selesa mane nak masuk belajar...ececece..macam la belajar sangat kan?hahahhah...
Akhirnya jam 5 petang baru setel sume...selamat belajar lah ye dik...letih usah kira lah..masa tu baru lah cari kedai nak lunch...
Balik tu sempat singgah kat Wakaf Che Yeh..tapi dah almost Maghrib kan..so kedai tak beroperasi...tapi sempat jer rembat tudung 3 helai...hik hik hik hik...
Sampai rumah jam 10.15pm...

Hari ni jam 9.30am baru aku masuk office...sebab pergi hantar borang pendaftaran tadika abang reezq...bayar yuran sekali...anak i dah nak sekolah..heheheh...suka..suka...
Lepas tu masa otw ke ofis tadi...ada satu accident..motor dengan lori...seram sejuk aku lalu..sebelah mayat yang terbujur kaku...diselimut kain putih...lepas tu aku terus rasa blur...rasa mcam tekan tak tekan jer pedal minyak...nak kata mabuk tengok darah...darah sikit jer aku nampak kat atas jalan tu...tak delah melimpah ruah penuh jalan raya...pastu terus rasa pening...bawak kete pun 70km/h jer...mula la fikir...suami sape la yang meninggal tu...papa sape la yang meninggal tu...kesiannyer kat family dia...tetiba dapat tahu ahli keluarga yang tersayang telah pergi...mula la fikir kalau peristiwa macam tu jadi kat aku...mcam mana la aku nak go on...nauzubillah...
Memang berisiko bawak motor ni kan...terkena sedikit dah tergolek jatuh...tak la aku kate bawak kete ni confirm selamat..tak mati...bukan macam tu...ajal maut jodoh pertemuan semuanya kat tangan Allah...semua orang pun akan sampai ajalnya...tu kita tak dapat elakkan...

sekian bebelan tuan punyer blog hari ni...peace yo...!



0 comments: