? ??????????????????? ????Easy Install Instructions:???1. Copy the Code??2. Log in to your Blogger account
and go to "Manage Layout" from the Blogger Dashboard??3. Click on the "Edit HTML" tab.??4. Delete the code already in the "Edit Template" box and paste the new code in.??5. Click "S BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

Sunday, August 12, 2012

Raya Dah Dekat???

Iyerlah..buat-buat tanya pulak kan...
Hari ni dah hari yang ke 23 kita berpuasa..
Seminggu j lagi kita akan beraya..
Mood raya dah datang dah sikit demi sikit nih..
Dah menyeru orang kate...hikhikhikhikhik...
Bukan ape yang eksaitednyer...tak sabar nak tengok abang dan adik pakai baju melayu..
Especially adik la...
Abang dah pernah tengok...

Last raya, adik kecik lagi...baru 36/37 hari cam tu lah...
Tak lepas pantang lagi..tapi wan still jahitkan baju melayu untuk adik..
Tapi tahun ni adik dah leh jalan...
Mesti lagi cute kan..keletah 2 beradik tu...
Adik pun dah pandai salam dah..
So cantik sangat lah tu..boleh mintak duit raya...heheheheh..
Tahun ni tema kitorang soft green....for first day raya..
second day raya tema ktorang berjubah...
Tu pun sebab aki belikan kat mekah masa g umrah bebaru ni...
So kita pakai lah masa raya nanti...heheheheh...

Biskut raya tak nampak bayang lagi nih..
Bila la nek nak collect...
Mintak2 sumenya ok..buatnyer kawan nenek tu lupe order nenek..
Tak berbiskut raya lah kite jawabnyer..
Tak pepasal malam raya kena cari biskut tunjuk...
Eh, baju melayu papa pun tak tahu dah siap ke belum..
Tak tanya lagi taylor...

Baju2 kasual budak berdua tu dah selamat berbasuh dan berjemur pagi tadi..
Baju mama tak berbasuh lagi..
Sebab nak kena basuh tangan...so lambat sikit lah...padahal mim alif lam sim...hahahah..
Minggu ni minggu last kerja..
Mood untuk kerja dah kelaut dah...
Siyes i tell u...
Rasa macam nak cuti awal..tapi takde mende jugak nak buat kalau cuti awal...
So better datang kerja...kan? jimat cuti...
Sebut pasal cuti...tak apply cuti raya lagi nih...nak apply lah kejap...
Tunggu erkkk....

Ok dah mohon dah...
Insyaallah..lulus lah tu kot..



Saturday, August 11, 2012

Rambling......

Hari ni dah hari yang ke-22 kita berpuasa kan?

Kalau tak silap saya lah...tak ade pulak kalendar kat depan mata nih.
Makin menghampiri raya...persiapan saya ala kadar sahaja...
Lebih kepada persiapan untuk anak-anak..padahal mak dia membeli tak hengattt...
Mmmm...kalau bab biskut raya pulak...memang tahun ni sekali lagi saya tak buat..
Tahun lepas confirm2 tak boleh buat, sebab masih dalam pantang....
Tahun ni rasa memang tak sempat nak buat...
Nak melayan 2 askar tu lagi...
End up beli ajer...senang dan mudah and tak payah sakitkan kepala...
Kerepek2 pun satu ape pun saya tak beli...

Oh yer..malam tadi, pergi lah satu butik kat area rumah saya ni..
Amek kau...namanya nak pergi tengok2 jer...sekali dah terbeli sepasang kurung moden..
Hik hik hik hik..saya rasa dah murah dah tu....hehehhehe....
Lepas kuar dari butik tu...terfikir pulak..jom ke bandar jom...
Kita pergi kat Taman Syahbandar...
Budak berdua tu jom sajer....(adik dan sepupu)
Umak aiiii...ramai giler orang...bersusun-susun kereta....
Dapat parking yang jauh pulak tu....
Takpe, rela menapak...tak bawak budak2 tak pe...senang...
Seluas2 tapak parking kat taman syahbandar tu, semua tu dah jadi tapak booth jualan tau..
So memang tempat parking adalah sangat limited...
Tak habis pusing...masuk sana kuar sini....masuk celah sini kuar celah sana...
Hahahhaahha...
Niat nak mencari tudung...tapi tak de berkenan pulak kat hati ni...
Fuhhhh...memang naik lenguh lah kaki ni...
Dengan orang yang berhimpit-himpit....
Memang kes naya kalau bawak anak-anak datang sini...
Tapi ade jer yang bawak....saya faham...
Mungkin tak ada orang lain nak jaga anak mereka kat rumah kan...
End up terpaksa lah bawak....tapi siyes kagum ngan baby2 dorang...
Rileks jer lam stroller...tak nangis pun...
Siap leh tido lena....hehehhe...

Niatnyer hari ni nak pergi usha tudung lagi...
Kena cari kat atas stesen MBKT lah..
Mintak2 ade lah....hehhhehehhe....
Tapi hari ni kalau nak ke bandar kena bawak driver lah..
Suh jer driver drop kat mane2...senang...
Tak payah nak pening fikirkan parking kete...kan?

Alaaa....baru nak berkarya sikit...
Budak kecik dah bangun....daaaa....

Thursday, August 9, 2012

Fuhhhhh!!!!!!!!!!

Fuhhh...baru dapat menghadap blog...
Dari pagi tadi menghadap kerja non stop...
Macam tu lah saya..
If free...free sesangat...
Sekali datang angin kerja..
Tak sempat nak jeling kiri kanan...
Tapi puas hati sebab sumenya dah setel..

Dari malam tadi lagi dah set kat otak..
Tomorrow morning nak setelkan claim bos..
2 bulan sekaligus lak tu..
Pening nak sortkan dia punya resit/bil...
Nak rewind balik pukul berapa dia pergi..
Pukul berapa dia balik..
Mana nak ingat kalau kejadian tu dah 2 bulan lepas? cuba fikir..
Pening kepala i tau...

Tapi takpe...sume dah beres dah...
Selamat dihantar untuk diproses...
Tunggu duit masuk lam akaun j lah yer bos..
Lepas setel claim...tengok surat dah nak menimbun...
Ini tidak boleh jadi...
So, untuk tidak menyerabutkan mata bila masuk ofis minggu depan,
Terus ambik keputusan untuk setel kasi masuk file sume itu surat..
Mmmm..now meja dah clear...
Aman mata memandang...

Hari ni balik pukul 3pm..
Sangat suka hati...
And petang ni bukak puasa kat umah ma..
Papa bukak pose kat hotel..permai inn..
Tak aci...tinggal mama...huhuhuhu...
Macam pose kan?hahahahah....

Semalam majlis buka puasa kelab aquatroopers...
Tapi lupa siot nak ambik gambar..
Padahal ade jer kamera lam kete...
Tapi masa dah teringat tu..tangan dah jamah nasik...
Tak kuasa nak g ambik kamera dah...
So biarkan aje lah..hahahah...
Simpan dalam hati..
Semalam pun pergi dengan abang reezq jer...
Adik rayyan kena tinggal..
Tak dapat mama nak handle 2 orang dalam satu masa...
Lain la kalau papa ada...
Papa bukak pose kat Ri-Yaz semalam...huhuhu..
Hotel saje papa ni tau...
Sekali lagi...tak aciiiiiiiii......

Nak makan ape petang ni erk?
Semakin nak penghujung puasa ni semakin tak tahu nak makan ape...
Sabor ajerlah....
Hari ni dah hari ke 20 kita berpuasa rupanya...
Kejap jer..10 hari lagi nak raya? OMG...
Persiapan raya camne??anak-anak dah beres dah...
Mak bapak ni cincai-cincai jer...
Ade yang baru, pakai...tak ade, pakai yang lama j lah...hehehehe...
Petang semalam, after balik kerja..cuba pakaikan kasut raya adik..
Mula-mula dia refuse nak pakai...after dah pakai..siap2 pusing2 kat ruang tamu...
Jalan pun dah macam robot..hahahah...
Sekali saya nak bukak kasut tu nak simpan balik...dia marah...hahaha...
Tahu jugak dia tu kasut baru...or dia ingat pakai kasut tu tandanya nak g jalan?hahahah..
Adik ni kan nak berjalan j kerjanya...
Pantang nampak pintu terbuka...menonong je lajunya...
Oh yer...sekarang dah pandai turun dari katil dengan sendiri...
Sedikit kelegaan di situ...sekurang-kurangnya tak adalah kes terjun tiruk dari katil...
Alhamdulillah...setakat ni adik tak pernah jatuh katil...
Abang reezq ade gak sejarah 2x jatuh katil....bad me...

Ok lah..dah pukul 1....jom zzzz...kah kah kah kah....


Tuesday, August 7, 2012

Nakkkk Jugakkkk.....





Pertama-tama kali nak ucapkan tahniah kat DLCW...
Walaupun dapat silver medal jer...
Tapi memang dia berjuang habis-habisan...
Saya memang berdebar habis masa tengok dia main...
1st game saya tengok penuh...
2nd game, saya dah mula menyibukkan diri...
Tak sanggup nak tengok werhhhh..boleh camtu..
Saya pergi masukkan baju dalam washing machine..
Basuh botol susu budak berdua tu...
Siap tukar bedsheet lagi..padahal mende tu perkara yang saya paling liat nak buat
Sambil mata jeling2 jer sekali sekala...
Tengok result...alahai 21-10??

Lepas tu sedapkan hati...saje la ni DCLW nak heret ke rubber set nih...
Time rubber set betul ke eja nih? baru betul-betul tengok balik..
Sambil hayun rayyan lam buai....
Sambil layan FB jugak...tengok status2 orang pasal game DLCW...
Like sana like sini..hikhikhik...
Sebenarnya nak hilangkan perasaan berdebar...
Sampai tersentak-sentak kaki ni ha time Lin Dan smash, bimbang DLCW tak dapat nak ambik smash tu....sambil mulut ni pot pet pot pet...
Papa esqandars diam jer...tak de komen pape pun...
Lepas tu datang idea, papa, meh sini mama nak rasa jantung...
Sekali...dup dap dup dap...kencang giler...dia pun berdebar sama..
Ingatkan dia rileks jer...ye lah..diam tak bergerak tengok TV..hahahah..

Sedih betul time victory ceremony tu...
Nampak sangat DLCW tahan sebak nak menangis..
And at last gugur jugak air mata dia...
Memang dia tahap tak boleh nak senyum dah depan kamera...
Ye lah...mesti dia frust sebab telah menghampakan harapan semua rakyat Malaysia...
Tapi bagi saya...dia cuma tak ada rezeki/luck...
Dia main dengan baik sekali...nak komen lebih2 pasal game dia, saya bukanlah orang yang arif pasal badminton..raket badminton pun dah lama tak sentuh...huhuhu...

Ape pun...tahniah sekali lagi buat DLCW....
Anda HEBAT!!!


Pengalaman Puasa Zaman Kecik-Kecik Dulu....

Dah tetiba pulak nak ungkit kisah silam...hahahah...
Takpe layankan saja diri ini...jejari ni rasa nak menari-nari kat keyboard j nih...
Jari menari takpe...jangan tubuh yang menari..nanti letih...haus...heeheh...
Setiap orang mesti ada kenangan puasa masing-masing kan?
Saya tak pasti samada saya dah up ke belum kisah ni kat blog...

Saya rasa saya start puasa masa darjah 1 kot...
Giler lambat kan?budak-budak zaman sekarang umur 5 tahun dah puasa penuh..
Ni umur 7 tahun baru nak merangkak-rangkak belajar puasa...
Ingat lagi...kantin memang buka punya la kan...
Waktu pagi, saya puasa lagi....
Time rehat, slumber jer pergi kantin..makan..dengan muka tak malunyer..hehehe..
Eh, masa tu mmg ramai pe sabaya saya yang tak puasa...
Takde kesedaran sivik betul lah budak-budak zaman tu...
Fikiran tak terbuka...kah kah kah kah...zaman sape? zaman saya lah...

Masuk darjah 2...ma memang suh saya puasa penuh lah kan..
Darjah 2 pulak waktu sekolah sesi petang...
Aduh..lagi lah mencabarnyer...
Pergi sekolah jalan kaki...overall jarah 1.5km sehala...
Ada budak-budak sekarang yang jalan kaki sejauh tu ke sekolah tiap2 hari???
Tu baru sehala...pergi balik dah 3km...fuhhh...
Puasa tuh...panas lagi...so no wonder lah saya puasa yang yok..
Telan air paip yuoolllssss....isy...bodoh betul bila difikirkan balik..
Tapi saya rasa ramai yang buat ape yang saya buat ni..ye tak?hehehehe..jangan nak tipu diri sendiri yer...
Lepas minum air paip sampai kembung perot, mula lah rasa menyesal...
And of cos lah perkara ni ma abah tak tahu..
Kalau tahu, matilah kena tibai....

Satu perkara lagi yang membuatkan saya adik beradik tak nak ma abah tahu kitorang tak puasa ialah...nanti time berbuka kitorang kena duk depan...
Tak boleh makan sama-sama sebab tak puasa...
Lepas orang sume dah kenyang..baru lah kita leh makan saki baki...
Huhuhuu...tak ke sedih...saya sangatlah sedih...
Saya start pose penuh masa darjah 3 lah...masa tu dah matang sikit kot...
Alhamdulillah...hehheh...

Bila dah besar, i mean dalam darjah 5 camtu...
Dah mula lah kena masuk dapur tolong ma masak kan?
Saya kan, masa tu sangatlah menyampah...
Sebab ape? kita kan dah letih satu hari puasa..
Dah tu nak kena masuk dapur tolong ma pulak...
Memang takde can nak lepak2 depan tv tengok Jejak Rasul..
Dulu-dulu jejak rasul memang glemer kan?
Jeles dengan abang2 yang best jer leh lepak2..
Orang azan jer terus terjah ke meja makan...huhuhu...
Beginilah nasib anak perempuan sulung agaknya...
Ma abah saya memang strict bab tolong kat dapur nih...
If abah tengok saya kat depan, sedangkan ma kat dapur kelentung kelentang memasak..
Mesti dapat arahan rasmi punya lah...
So, dengan hati tak ikhlas pergi ke dapur...
Tapi kalau difikirkan balik...apelah sangat tolongnya...
Potong sayur...kacau2 gulai lam periuk...
Buat air...hidang makanan..simple jer...tapi tulah kan..
Memang tahap pemalas ni tinggi dalam diri...

But now, baru saya rasa semua tu....
Bila kita kat dapur, and ada orang yang willing bantu kita kat dapur...
Tolong benda yang simple pun jadilah kan...
Hati rasa suka sangat....rasa macam ringan beban i...heheheh..
Sekarang ni, if kat umah ma...kalau saya yang memasak...
Mangsanya mestilah adik-adik saya...
Mesti saya jerit punya lah...suruh susun pinggan ker..
Basuh pinggan ker..
Potong bawang ker....
And muka adik saya, sama macam saya dulu...KETATTTT jerrr..hahahah...
Bukan nak balas dendam...tapi  nak mengajar...
Awak tu perempuan..kena ringan tulang...
Jangan nak mengangkang jer depan TV...itu adalah tidak adil sama sekali...heheheh...

Ok what...bantu-membantu nih..kerja cepat siap..
Sambil2 tu leh sembang2...
Sedar2 jer sume dah beres....
Hati pun senang...

Eh, macam dah melalut jer citer saya nih..hahhaha...takpe2...pagi2 ni memang macam tu...
saya sudahi dengan assalamualaikum wbt....daaaa....

Renung-renungkan dan selamat beramal....


Sunday, August 5, 2012

Hari Ahad Hari Yang Lemau.....

Siyesly...hari ni adalah sangat lemau untuk pergi kerja..
Ini adalah kerana, esok cuti umum lagi..
So rasa macam takleh nak set semangat bekerja bila ada cuti umum di tengah-tengah minggu...tengah erk?hehehehe...

So, bersiap ala kadar j lah...
Dengan cuaca yang mendung hari ni...
Seakan tidak merestui...cewah..
Sampai jer ofis, mmg sah ramai yang cuti...
Yelah, mana yang duduk jauh tu, mestilah ambik kesempatan ni untuk cuti direct kan?
Takpe, saya tak kesah...ikhlaasss...heheheh...
So, suasana kat ofis sekarang ni adalah sunyi sepi...
Bagi mengelakkan rasa sunyi, 
Saya telah mengambil keputusan untuk memutarkan lagu-lagu raya..
Bagi menaikkan mood untuk bekerja pada hari ini..heheheh...
Tak tahu lah, orang2 kat luar dapat dengar ke tak...

Eh, bercakap pasal persiapan raya...
Baju raya saya dah siap dah..sepasang je lah...
Pastu petang semalam baru berkesempatan untuk pergi ke Bazar Ramadhan..
Saya pergi kat Kuala Ibai..
Dekat dengan kondo rakyat tuh...
Dalam kepala ingatkan namanya bazar ramadhan kan..
Mestilah jual makanan dan minuman jer...
Rupanya tak yer puan-puan..
Siap ada jual baju2..tudung2...
Macam pasar malam pulak kekdahnyer..
Ke saya jer yang tak tahu selama nih??Hahahhaa...kesian betul...
So hasilnya telah merembat sehelai tudung untuk raya...
So, dah setel lah bahagian baju..hehehe...

Malam tadi jugak, kazen ade pergi butik kat area rumah ni...
Dia beli baju kurung moden yang bagi saya cantik lah..
Siap labuci/manik yang sarat kat leher/dada..
kain chiffon...
nak tahu tak berapa?
RM 100 je sepasang...
Wow!!!!bagi saya itu sudah cukup murah...kalau kita beli kain,upah jahit, upah manik...rasanya lebih dari tu kot yang kita kena bayar....
So dah pasang niat, balik rumah hujung minggu ni,
nak pergi usha lah baju kat situ...
alaaa...takkan sepasang je baju raya kot...kah kah kah....
harap2 stok masih ada...rasa nak pergi sekarang jer..huhuhu...



Senyum...macam kasut nih...walaupun kat kaki..senyum jer...hahahhaha.....

Thursday, August 2, 2012

Nak Membebel Jer Hari Ni Boleh Tak? Bukan Nak Mengumpat Pongg!!!!!!!!!!!

Hai sumersss.....
Baru jer masuk ofis nih..bagus tak i...hehehe..
Tadi saya attend mesyuarat kesatuan...
Tu yang masuk ofis lambat nih...
Masuk mesyuarat pun..jadi pendengar dan sekadar mencukupkan korum...
Kita orang baru..so diam-diam sudah...heheheh...


Hari ni hari Khamis kan??
Esok lusa cuti kan??
Syoknyer....Hari isnin hari cuti am, sempena Nuzul Quran...
Kan best kalau ahad pun ambik cuti..sambung terus cuti tu..hikhikhik...
Tapi 2 minggu lepas dah ambik banyak cuti..
Kesian pulak kat boss...eh, ke situ pulak...


Semalam, syok betul rasanya time berbuka...
Sebab dapat makan sambal udang petai...sori lah, pic takde..malu nak ambik gambar makanan depan mak mertua...kah kah kah kah...
Dah lama teringin..macam orang mengandung plak...
So hasrat hati telah tercapai...so petang ni tak tahu lagi nak makan apa pulak...
Supposed balik rumah nenek petang ni..
So namanya hari bekerja, kalau kat umah nenek...
Memang tak masak ler...main tunjuk2 jer kat param....


Hari ni dah masuk hari ke 13 kita berpuasa kan?
Sekejap jer rasanya...tak lama dah nak beraya ni..
Persiapan untuk anak2..adalah sikit lagi tak setel..
Takpe nanti kita kasi setel...


Mmmm...nak membebel ape lagi nih?
Nampak sangat saya tak suka membebel kan?kah kah kah....
Rasa ngantuk pun ade jugak nih....tetiba jer nampak kelabu jer kat skrin pc nih...
Oh yer..hari ni pun leh balik awal kan...3pm..
I love Thursday so much...kalau hari2 leh balik kul 3pm kan best..
Yer, saya tahu manusia memang tak pernah nak cukup...
Insaf sekarang jugak....


Malam tadi kan...
Saya mimpi saya kemalangan...
Tak delah teruk...tapi saya langgar belakang kereta orang...
Tetiba hari ni rasa seram nak bawak kereta...
So, terus berhati-hati tahap maksima..sebelum ni pun berhati-hati jugak per???
Alhamdulillah, bukan nak riak atau takbur...
Sepanjang hayat mendapat lesen ni...saya takde rekod lagi lah...
Sebut pasal lesen...rasanya lesen mati on August...nak cek kejap....
Alahai, henbeg lam kete puler...time ada kerja tu lah dia duk lam kete pulak...
Time dia terperuk kat dalam laci takde guna pulak...
Takpe, nak balik karang cek...


Hari Selasa lepas, masa nak balik Chendering ngan Rayyan, saya kan cuti hari tu...
Agak kecut perut time lalu satu roadblock polis...
Sebab CikPuteh ni telah dimakeover agak melampau oleh suami...
Ngan lampu tinted hitam...cermin kereta usah cakap lah mmg tak nampak orang kat dalam...kalau tak pakai baju bawak kereta pun orang tak nampak...
So agak cuak di situ...terus turun kan kedua-dua cermin depan dengan harapan nampak cerah la kan...
Nasib baik pak polisi tu suruh terus jalan jer...
Agaknyer bersimpati bila melihat seorang ibu muda yang vouge serta lawa dengan sorang baby cute...hahahahhah....
Tapi saya rasa, kalau lah itu roadblock jpj...confirm CikPuteh takkan lepas punya lah...
Confirm saya akan terketar2...
And suruh j lah pak JPJ saman saya...tanpa sebarang adegan memujuk...
Eh, nak tengok CikPuteh sekarang?jap yer...saya cari pic dia...


Alaaa...takleh nak upload la pulak...ape ke masalah blog hari ni...
Takpe lain kali lah saya tunjuk CikPuteh...
CikPuteh malu-malu agaknya...macam tuan dia jugak...kah kah..kah..kah...


Ok lah...sekian bebelan saya untuk pagi ni....maafkan andai ada yang terasa...
Selamat Berpuasa Hari Ke-12...
Babai....