Iyerlah..buat-buat tanya pulak kan...
Hari ni dah hari yang ke 23 kita berpuasa..
Seminggu j lagi kita akan beraya..
Mood raya dah datang dah sikit demi sikit nih..
Dah menyeru orang kate...hikhikhikhikhik...
Bukan ape yang eksaitednyer...tak sabar nak tengok abang dan adik pakai baju melayu..
Especially adik la...
Abang dah pernah tengok...
Last raya, adik kecik lagi...baru 36/37 hari cam tu lah...
Tak lepas pantang lagi..tapi wan still jahitkan baju melayu untuk adik..
Tapi tahun ni adik dah leh jalan...
Mesti lagi cute kan..keletah 2 beradik tu...
Adik pun dah pandai salam dah..
So cantik sangat lah tu..boleh mintak duit raya...heheheheh..
Tahun ni tema kitorang soft green....for first day raya..
second day raya tema ktorang berjubah...
Tu pun sebab aki belikan kat mekah masa g umrah bebaru ni...
So kita pakai lah masa raya nanti...heheheheh...
Biskut raya tak nampak bayang lagi nih..
Bila la nek nak collect...
Mintak2 sumenya ok..buatnyer kawan nenek tu lupe order nenek..
Tak berbiskut raya lah kite jawabnyer..
Tak pepasal malam raya kena cari biskut tunjuk...
Eh, baju melayu papa pun tak tahu dah siap ke belum..
Tak tanya lagi taylor...
Baju2 kasual budak berdua tu dah selamat berbasuh dan berjemur pagi tadi..
Baju mama tak berbasuh lagi..
Sebab nak kena basuh tangan...so lambat sikit lah...padahal mim alif lam sim...hahahah..
Minggu ni minggu last kerja..
Mood untuk kerja dah kelaut dah...
Siyes i tell u...
Rasa macam nak cuti awal..tapi takde mende jugak nak buat kalau cuti awal...
So better datang kerja...kan? jimat cuti...
Sebut pasal cuti...tak apply cuti raya lagi nih...nak apply lah kejap...
Tunggu erkkk....
Ok dah mohon dah...
Insyaallah..lulus lah tu kot..
Sunday, August 12, 2012
Raya Dah Dekat???
Posted by IrinaSairah at 4:07 PM 0 comments
Saturday, August 11, 2012
Rambling......
Hari ni dah hari yang ke-22 kita berpuasa kan?
Posted by IrinaSairah at 7:06 AM 0 comments
Thursday, August 9, 2012
Fuhhhhh!!!!!!!!!!
Fuhhh...baru dapat menghadap blog...
Dari pagi tadi menghadap kerja non stop...
Macam tu lah saya..
If free...free sesangat...
Sekali datang angin kerja..
Tak sempat nak jeling kiri kanan...
Tapi puas hati sebab sumenya dah setel..
Dari malam tadi lagi dah set kat otak..
Tomorrow morning nak setelkan claim bos..
2 bulan sekaligus lak tu..
Pening nak sortkan dia punya resit/bil...
Nak rewind balik pukul berapa dia pergi..
Pukul berapa dia balik..
Mana nak ingat kalau kejadian tu dah 2 bulan lepas? cuba fikir..
Pening kepala i tau...
Tapi takpe...sume dah beres dah...
Selamat dihantar untuk diproses...
Tunggu duit masuk lam akaun j lah yer bos..
Lepas setel claim...tengok surat dah nak menimbun...
Ini tidak boleh jadi...
So, untuk tidak menyerabutkan mata bila masuk ofis minggu depan,
Terus ambik keputusan untuk setel kasi masuk file sume itu surat..
Mmmm..now meja dah clear...
Aman mata memandang...
Hari ni balik pukul 3pm..
Sangat suka hati...
And petang ni bukak puasa kat umah ma..
Papa bukak pose kat hotel..permai inn..
Tak aci...tinggal mama...huhuhuhu...
Macam pose kan?hahahahah....
Semalam majlis buka puasa kelab aquatroopers...
Tapi lupa siot nak ambik gambar..
Padahal ade jer kamera lam kete...
Tapi masa dah teringat tu..tangan dah jamah nasik...
Tak kuasa nak g ambik kamera dah...
So biarkan aje lah..hahahah...
Simpan dalam hati..
Semalam pun pergi dengan abang reezq jer...
Adik rayyan kena tinggal..
Tak dapat mama nak handle 2 orang dalam satu masa...
Lain la kalau papa ada...
Papa bukak pose kat Ri-Yaz semalam...huhuhu..
Hotel saje papa ni tau...
Sekali lagi...tak aciiiiiiiii......
Nak makan ape petang ni erk?
Semakin nak penghujung puasa ni semakin tak tahu nak makan ape...
Sabor ajerlah....
Hari ni dah hari ke 20 kita berpuasa rupanya...
Kejap jer..10 hari lagi nak raya? OMG...
Persiapan raya camne??anak-anak dah beres dah...
Mak bapak ni cincai-cincai jer...
Ade yang baru, pakai...tak ade, pakai yang lama j lah...hehehehe...
Petang semalam, after balik kerja..cuba pakaikan kasut raya adik..
Mula-mula dia refuse nak pakai...after dah pakai..siap2 pusing2 kat ruang tamu...
Jalan pun dah macam robot..hahahah...
Sekali saya nak bukak kasut tu nak simpan balik...dia marah...hahaha...
Tahu jugak dia tu kasut baru...or dia ingat pakai kasut tu tandanya nak g jalan?hahahah..
Adik ni kan nak berjalan j kerjanya...
Pantang nampak pintu terbuka...menonong je lajunya...
Oh yer...sekarang dah pandai turun dari katil dengan sendiri...
Sedikit kelegaan di situ...sekurang-kurangnya tak adalah kes terjun tiruk dari katil...
Alhamdulillah...setakat ni adik tak pernah jatuh katil...
Abang reezq ade gak sejarah 2x jatuh katil....bad me...
Ok lah..dah pukul 1....jom zzzz...kah kah kah kah....
Posted by IrinaSairah at 12:57 PM 0 comments
Tuesday, August 7, 2012
Nakkkk Jugakkkk.....
Posted by IrinaSairah at 11:18 AM 0 comments
Pengalaman Puasa Zaman Kecik-Kecik Dulu....
Dah tetiba pulak nak ungkit kisah silam...hahahah...
Takpe layankan saja diri ini...jejari ni rasa nak menari-nari kat keyboard j nih...
Jari menari takpe...jangan tubuh yang menari..nanti letih...haus...heeheh...
Setiap orang mesti ada kenangan puasa masing-masing kan?
Saya tak pasti samada saya dah up ke belum kisah ni kat blog...
Saya rasa saya start puasa masa darjah 1 kot...
Giler lambat kan?budak-budak zaman sekarang umur 5 tahun dah puasa penuh..
Ni umur 7 tahun baru nak merangkak-rangkak belajar puasa...
Ingat lagi...kantin memang buka punya la kan...
Waktu pagi, saya puasa lagi....
Time rehat, slumber jer pergi kantin..makan..dengan muka tak malunyer..hehehe..
Eh, masa tu mmg ramai pe sabaya saya yang tak puasa...
Takde kesedaran sivik betul lah budak-budak zaman tu...
Fikiran tak terbuka...kah kah kah kah...zaman sape? zaman saya lah...
Masuk darjah 2...ma memang suh saya puasa penuh lah kan..
Darjah 2 pulak waktu sekolah sesi petang...
Aduh..lagi lah mencabarnyer...
Pergi sekolah jalan kaki...overall jarah 1.5km sehala...
Ada budak-budak sekarang yang jalan kaki sejauh tu ke sekolah tiap2 hari???
Tu baru sehala...pergi balik dah 3km...fuhhh...
Puasa tuh...panas lagi...so no wonder lah saya puasa yang yok..
Telan air paip yuoolllssss....isy...bodoh betul bila difikirkan balik..
Tapi saya rasa ramai yang buat ape yang saya buat ni..ye tak?hehehehe..jangan nak tipu diri sendiri yer...
Lepas minum air paip sampai kembung perot, mula lah rasa menyesal...
And of cos lah perkara ni ma abah tak tahu..
Kalau tahu, matilah kena tibai....
Satu perkara lagi yang membuatkan saya adik beradik tak nak ma abah tahu kitorang tak puasa ialah...nanti time berbuka kitorang kena duk depan...
Tak boleh makan sama-sama sebab tak puasa...
Lepas orang sume dah kenyang..baru lah kita leh makan saki baki...
Huhuhuu...tak ke sedih...saya sangatlah sedih...
Saya start pose penuh masa darjah 3 lah...masa tu dah matang sikit kot...
Alhamdulillah...hehheh...
Bila dah besar, i mean dalam darjah 5 camtu...
Dah mula lah kena masuk dapur tolong ma masak kan?
Saya kan, masa tu sangatlah menyampah...
Sebab ape? kita kan dah letih satu hari puasa..
Dah tu nak kena masuk dapur tolong ma pulak...
Memang takde can nak lepak2 depan tv tengok Jejak Rasul..
Dulu-dulu jejak rasul memang glemer kan?
Jeles dengan abang2 yang best jer leh lepak2..
Orang azan jer terus terjah ke meja makan...huhuhu...
Beginilah nasib anak perempuan sulung agaknya...
Ma abah saya memang strict bab tolong kat dapur nih...
If abah tengok saya kat depan, sedangkan ma kat dapur kelentung kelentang memasak..
Mesti dapat arahan rasmi punya lah...
So, dengan hati tak ikhlas pergi ke dapur...
Tapi kalau difikirkan balik...apelah sangat tolongnya...
Potong sayur...kacau2 gulai lam periuk...
Buat air...hidang makanan..simple jer...tapi tulah kan..
Memang tahap pemalas ni tinggi dalam diri...
But now, baru saya rasa semua tu....
Bila kita kat dapur, and ada orang yang willing bantu kita kat dapur...
Tolong benda yang simple pun jadilah kan...
Hati rasa suka sangat....rasa macam ringan beban i...heheheh..
Sekarang ni, if kat umah ma...kalau saya yang memasak...
Mangsanya mestilah adik-adik saya...
Mesti saya jerit punya lah...suruh susun pinggan ker..
Basuh pinggan ker..
Potong bawang ker....
And muka adik saya, sama macam saya dulu...KETATTTT jerrr..hahahah...
Bukan nak balas dendam...tapi nak mengajar...
Awak tu perempuan..kena ringan tulang...
Jangan nak mengangkang jer depan TV...itu adalah tidak adil sama sekali...heheheh...
Ok what...bantu-membantu nih..kerja cepat siap..
Sambil2 tu leh sembang2...
Sedar2 jer sume dah beres....
Hati pun senang...
Eh, macam dah melalut jer citer saya nih..hahhaha...takpe2...pagi2 ni memang macam tu...
saya sudahi dengan assalamualaikum wbt....daaaa....
Renung-renungkan dan selamat beramal....
Posted by IrinaSairah at 10:13 AM 0 comments
Sunday, August 5, 2012
Hari Ahad Hari Yang Lemau.....
Saya pergi kat Kuala Ibai..
Posted by IrinaSairah at 9:44 AM 0 comments
Thursday, August 2, 2012
Nak Membebel Jer Hari Ni Boleh Tak? Bukan Nak Mengumpat Pongg!!!!!!!!!!!
Hai sumersss.....
Baru jer masuk ofis nih..bagus tak i...hehehe..
Tadi saya attend mesyuarat kesatuan...
Tu yang masuk ofis lambat nih...
Masuk mesyuarat pun..jadi pendengar dan sekadar mencukupkan korum...
Kita orang baru..so diam-diam sudah...heheheh...
Hari ni hari Khamis kan??
Esok lusa cuti kan??
Syoknyer....Hari isnin hari cuti am, sempena Nuzul Quran...
Kan best kalau ahad pun ambik cuti..sambung terus cuti tu..hikhikhik...
Tapi 2 minggu lepas dah ambik banyak cuti..
Kesian pulak kat boss...eh, ke situ pulak...
Semalam, syok betul rasanya time berbuka...
Sebab dapat makan sambal udang petai...sori lah, pic takde..malu nak ambik gambar makanan depan mak mertua...kah kah kah kah...
Dah lama teringin..macam orang mengandung plak...
So hasrat hati telah tercapai...so petang ni tak tahu lagi nak makan apa pulak...
Supposed balik rumah nenek petang ni..
So namanya hari bekerja, kalau kat umah nenek...
Memang tak masak ler...main tunjuk2 jer kat param....
Hari ni dah masuk hari ke 13 kita berpuasa kan?
Sekejap jer rasanya...tak lama dah nak beraya ni..
Persiapan untuk anak2..adalah sikit lagi tak setel..
Takpe nanti kita kasi setel...
Mmmm...nak membebel ape lagi nih?
Nampak sangat saya tak suka membebel kan?kah kah kah....
Rasa ngantuk pun ade jugak nih....tetiba jer nampak kelabu jer kat skrin pc nih...
Oh yer..hari ni pun leh balik awal kan...3pm..
I love Thursday so much...kalau hari2 leh balik kul 3pm kan best..
Yer, saya tahu manusia memang tak pernah nak cukup...
Insaf sekarang jugak....
Malam tadi kan...
Saya mimpi saya kemalangan...
Tak delah teruk...tapi saya langgar belakang kereta orang...
Tetiba hari ni rasa seram nak bawak kereta...
So, terus berhati-hati tahap maksima..sebelum ni pun berhati-hati jugak per???
Alhamdulillah, bukan nak riak atau takbur...
Sepanjang hayat mendapat lesen ni...saya takde rekod lagi lah...
Sebut pasal lesen...rasanya lesen mati on August...nak cek kejap....
Alahai, henbeg lam kete puler...time ada kerja tu lah dia duk lam kete pulak...
Time dia terperuk kat dalam laci takde guna pulak...
Takpe, nak balik karang cek...
Hari Selasa lepas, masa nak balik Chendering ngan Rayyan, saya kan cuti hari tu...
Agak kecut perut time lalu satu roadblock polis...
Sebab CikPuteh ni telah dimakeover agak melampau oleh suami...
Ngan lampu tinted hitam...cermin kereta usah cakap lah mmg tak nampak orang kat dalam...kalau tak pakai baju bawak kereta pun orang tak nampak...
So agak cuak di situ...terus turun kan kedua-dua cermin depan dengan harapan nampak cerah la kan...
Nasib baik pak polisi tu suruh terus jalan jer...
Agaknyer bersimpati bila melihat seorang ibu muda yang vouge serta lawa dengan sorang baby cute...hahahahhah....
Tapi saya rasa, kalau lah itu roadblock jpj...confirm CikPuteh takkan lepas punya lah...
Confirm saya akan terketar2...
And suruh j lah pak JPJ saman saya...tanpa sebarang adegan memujuk...
Eh, nak tengok CikPuteh sekarang?jap yer...saya cari pic dia...
Alaaa...takleh nak upload la pulak...ape ke masalah blog hari ni...
Takpe lain kali lah saya tunjuk CikPuteh...
CikPuteh malu-malu agaknya...macam tuan dia jugak...kah kah..kah..kah...
Ok lah...sekian bebelan saya untuk pagi ni....maafkan andai ada yang terasa...
Selamat Berpuasa Hari Ke-12...
Babai....
Posted by IrinaSairah at 10:56 AM 0 comments

