Tuesday, November 29, 2011
Walaupun Dah Lama Tetap Nak Post Gak Wat Kenangan
Posted by IrinaSairah at 9:00 AM 2 comments
Monday, November 28, 2011
Selamat Hari Lahir Muhammad Reezq Esqandar
Nenek bagi Reezq basikal...tq nenek...
haa...yang ni Mama dan Papa yang bagi...memang puas hati lah Reezq main nanti...Reezq tak minat nak main lori, kereta atau yang seangkatan dengannya...Reezq minat masak...nak jadi Chef agaknya besar nanti..heheeheh...
Sesi potong kek....ingtkan nak beli kek Angry Bird...tapi takdelak...habis...huhuhuh...sape suh tak booking dulu kan...padan muka mama...huhu...so end up beli black forest cake jer...huhuhu...Posted by IrinaSairah at 9:55 AM 2 comments
Friday, November 25, 2011
Happy Birthday Abang Reezq...
Sekejap betul masa berlalu...telah 2 tahub mama menjaga Abg Reezq....tp mama tetap rasakan Abg Reezq seperti bayi...
Mama doakan agar Abg Reezq menjadi anak yang soleh yang sentiasa akan mendoakan mama dan papa apabila kami tiada kelak...Semoga Abg Reezq menjadi abang yang dapat melindungi adik2 di masa akan datang...(Insyaallah)....
Membesarkan kamu adalah sgt mudah...perangai kamu yang cool semenjak baby....kamu ttp cinta hati mama dan papa selamanya...
SELAMAT HARI LAHIR, Abg Reezq....
Kata mama : entry emosi....
Posted by IrinaSairah at 12:58 AM 0 comments
Thursday, November 24, 2011
Nak Tengok Mak Yong Tak????
mase ni aku mengandung 4 bulan...tapi muka pun dah nampak sembab kan??terasa nak makan roti canai...terus ajak aku punya bodyguard 2 orang pergi makan roti canai...reezq tinggal....hahahah....
Yang ni pun 4 bulan jugak....dah besor kan perut aku???masih blh sarungkan jeans...heheheh...tapi memang sendat lah..sian dak rayyan tersepit kat dalam perut...hahahah...ambik baby girl dengan harapan dapat anak perempuan...hahahah...
Mase ni lak aku mengandung 6 bulan lebih...my friend kawen...tengok betapa besarnyer aku...umakaiii...tak sanggup rasenyer nak ulang kembali...hahahaha...
waktu yang sama tapi nampak macam tak peknen jerks..heheheh...pakailah hitam...hehehe...padahal perut muncung...
muka makin tembam....sempat pergi kursus PA kat penang...tiap kali nak take off kena tahan, org kat airport mintak surat pelepasan...hahahah...alah, bkn cukup bulan pun...tapi aku tetap gagah berjalan....time makan paling syokkk wooo...hehehheh....
Mase ni my cousin yang kawen...dah nak masuk 8 bulan masa ni...muka dah penuh..hidung dah bengkak....arh..sume lah jadi bengkak...hikhikhikhik....orang yang mengandung tahu lah kan???
Yang ni pun sama...my BFF wedding....hari yang sama jer kot....sepupu aku kawen pagi...my bff ni malam...gigih aku berkejar sana sini....
oh...yang ni sadis ok...macam terhimpit jer aku tengok perut aku tuh....memang dah turun sangat dah perut aku time ni...
haaa..jage2...mak bluehippo nak bergambar tuh....baju sume dah sendat...mase ni baru 8 bln tau...nak menunggu cukup masa tu korang bayangkan lah...
ni pic selepas 2 bln bersalin..masuk kerja terus kena betugas untuk majlis konvokesyen...mok mok kan??aku benci......!!!!!!!
c.....huhuhuhu...berat aku???jangan ditnya..kan aku dah bagitau aku gaduh ngan penimbang....tapi kadang tu rasa rindu jugak....uhuk....
yang ni pic bulan lepas....Alhamdulillah leh pakai balik baju korporat ofis aku...kiranya ukuran ni masa sebelum mengandungkan rayyan....back to normal la kot...tapi tang perut mak tensen...rasa nak pergi spital suh doktor potong je spare tyre yang banyak tu...or sape2 yang kete dia takde spare tyre meh aku nak bagi....Posted by IrinaSairah at 9:56 AM 2 comments
Wednesday, November 23, 2011
Adik Rayyan.....
Yang ni about 1 hour after deliver....aku sangat fobia bila ingat time nak beranakkan rayyan nih..huhuhuhu...sepet kan mata rayyan???now dah bulat....
si kecik Rayyan...dengan berat 2.8kg only...abang Reezq dulu 3.1kg....yes, pregnantkan rayyan, aku makan ala kadar jer..tapi berat aku sama jer naik semedang...leh gitu???
ramai yang kata muka Rayyan cam gegirl jer...huhuhuhu....anak mama ni boy lah...ni kes mama terlalu harapkan girl kot masa pregnant dulu???heheheh....
Rayyan kena gak jaundis...sampai kena warded 1 malam kat klinik...sayu hati mama tau...huhuhu....time ni jaundis rayyan tak kurang lagi..dah 3 minggu lebih baru lah kurang jaundis rayyan...lame kan???
Rayyan a little bit sensitif...kuat nangis gak..tak macam abang yang cool jer...
sangat kuat tido hingga tak nak menyusu....time ni dia berak, tp still tido dengan lenanya...rayyan oh rayyan...hehehehe....
satu tubuh kena sapu ngan calamine lotion sebab alergik....sian dia kulit jadi merah2...macam udang kena bakar dah...dah lah kecik n kurus jer...sampai nampak tulang belikat...nak pegang pun tak yakin...hehehehe
dah pandai stare kat kamera....menurun mama lah ni...confirm...heheheheh
baju hijau tu dah tak muat dah sekarang...abang reezq dulu sempat pakai sekali jer....
oh my sweetheart....abang reezq dan adik rayyan punya tempat yang special dalam hati mama...
renung kat mama....thanks mama coz give me ur breastmilk....hehehehe....
rambut terpacak....
ramai cakap rayyan ni banyak ikut mama...abang banyak ikut papa....ok lah tu kan...bagi sama rata...hehehehe
makin hari muka makin lain...dah jadi macho dah...dah tak nampak gegirl lg kan??Heheheheh
eh..eh...jeling nampak????
shower time...before that menggeliat dulu.....
si mata bulat.....
like this pic.....
try bagi dia pacifier....sebab rayyan asyik nangis jer...tapi dia reject...tak nak...Posted by IrinaSairah at 10:35 AM 2 comments


















